باورهای اساسی زندگی

 

مرور باورهای اساسی
☘☘☘

برای رسیدن به سرزمین موعود از دریای مواج ناامیدی و بیابان برهوت دلهره عبور کنید.
?
گاها بعضی به دنبال ترس خود می‌روند و از گام نهادن به جلو خودداری می‌کنند. در چنین هنگامی باید کسی باشد که شما را به جلو رفتن تشویق نماید.
?
شاید دوستی از راه برسد و این کار را بکند شاید یک نیروی الهی و یک الهام این تلنگر را به شما بزند.
?
« عصایت را به دریا بزن خواهی دید که آب دو نیمه خواهد شد، تو و قومت در آن پا بگذارید و به پیش روید. از دل دریا گذر کنید و بدانید که ظالمانی که در پی شما می‌آیند، هلاک خواهند شد.
?
موسی (ع) عصا را در دست گرفت. آنگاه آن را به سوی دریا دراز کرد و ضربه ای زد. باد شدیدی وزیدن گرفت، آب بر دو نیم شد، راهی از میان دریا پدیدار شد ، موسی با پیروانش به دریا پا نهادند. در حالی که اطرافشان دیوارهای عظیمی از آب دریا بود.
مصریان (فرعونیان) نیز که در پی آنها در تعقیبشان بودند با ارابه ها و سواران بی محابا وارد دریا شدند و ناگهان غرق شده و نابود گشتند. »

سوره بقرة آيه ۵۰‏

‏ متن آيه : ‏
‏ وَإِذْ فَرَقْنَا بِكُمُ الْبَحْرَ فَأَنجَيْنَاكُمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ وَأَنتُمْ تَنظُرُونَ ‏


‏ ترجمه : ‏
و ( به ياد آوريد ) آن گاه را كه به خاطر شما و براي شما دريا را از هم شكافتيم ( و ميان آب آن ، فاصله انداختيم تا از آنجا عبور كنيد ) و شما را رهانيديم و خاندان فرعون را ( در جلو ديدگانتان ) غرق كرديم و شما مي‌نگريستيد ( و مي‌ديديد كه بعد از بيرون رفتنتان ، دريا چگونه بر آنان بهم مي‌آيد )

?
خداوند در کتاب آسمانی خود، تک تک با افراد سخن می گوید.
و به آنها از مسیر دریای خروشان و برهوت خشک سرزمین موعود را وعده می دهد.
?
هر یک از انسانها سرزمینی موعود دارند، این سرزمین همان آرزوی قلبی و آرمان های تکاملی آنهاست که برای استواری و جادوانه شدن از مسیر دشواری خواهد گذشت ، همچنین که برای رسیدن به بهشت بایستی از پل صراط عبور کرد و این قانون خداوندی است .
?
اما بسیاری از انسانها چون در بند افکار منفی خود گیر افتاده اند و ناملایمات را نشانه و فرصت نمی دانند هرگز پا به این سرزمین نمی‌گذارند، انسانها برده پندار ذهن محدود خود هستند.
?
بعضی از افراد گمان می کنند که آرزویشان خیلی سخت تر از آن است که بتوانند جامه ی عمل بپوشانند و تحقق یابد.
?
شاید به این خاطر باشد که هنوز تمام و کمال به خداوند توکل نکرده‌اند لذا عبور از دریای خروشان و برهوت خشک امتحان الهی را امری دشوار می دانند.

هنر دوستیابی و ارتباط موثر ??

https://chat.whatsapp.com/E0qo5VXeSZM6ItgZQELWjI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *